Alojz Leskovar   (1943. - 2006.)
ucBacekovicDavorka.jpg (3903 bytes)

PROMOCIJA KNJIGA


Upravo ovih dana iz tiska su izašle dvije knjige, "Crtice iz djetinjstva" i "Lunjo i kvočka", autora Alojza Leskovara. Evo kratkog izvoda iz epiloga:

"Umrli su naši zeselci. Opustjela su sela. Strše napuštene kuće kao aveti, kao kosturi strvina podsjećaju da su to nekad bile kuće u kojima su živjeli ljudi...

Promocija je održana 16. svibnja 2003. godine u Prvoj osnovnoj školi Bjelovar.
    


ZLATNA PRAVILA
ZA POSTIZANJE PROSVJETARSKOG DIGNITETA

Davorin Trstenjak u knjizi "Nagrade i kazne", na str. 69. kaže:

"Ja mogu po duši reći da najgori učitelj najviše kazni i najviše se tuži na svoju djecu radi učenja. Komu dakle djeca neće da uče, neka najprije traži uzrok tome u sebi, pa ako ga tu nema, neka istražuje što smeta djetetu da ne uči."

Uz protekla praznička ozračja ispunjena čestitkama i željama evo vam nekoliko pravila, draga moja prosvjeto, kako da si popravite u novoj godini prosvjetarski dignitet.

Trstenjaka ne morate uvažavati jer je njega vrijeme "pregazilo". "Staromodan je". Za veliki dio učitelja nikad nije ovom knjigom bio u pravu. Većina vas nije na sreću ni čula za to njegovo djelo (isprika onima koji jesu). Reći ćete (većina) da je davno živio i više se ne uklapa u naše "moderne" pedagoške mjere i didaktičke principe.

Dakle, da postignete "dobar" učiteljski dignitet potrebno je:

Prepoznate li se na kojem grafitu i ako vas učenici nakon provedene četiri godine vaše nastave prilikom susreta ne pozdravljaju, postigli ste Vaš željeni učiteljski dignitet.


Zar ne? Koliko je u pravu Davorin Trstenjak?!
Moji dragi kolege, učitelji, profesori. Vi prosvjetari koji radite suprotno. Da li ste kada čuli za ove riječi? O njima razmišljali? Kako opravdavate tolike jedinice na polugodištu, popravke na kraju školske godine, tolika ponavljana razreda? Upropastiti godinu života djetetu-čovjeku. Zar vas nije Boga strah?

U rubrikama iz vašeg najvažnijeg predmeta na polugodištu sve jedinice a ni jedne riječi opisnog praćenja učenika. Što mislite da liječnik ne pogodi pravu terapiju bolesniku? Da mu svaki deseti pacijent umre nakon operacije. Zar i vi niste liječnici, terapeuti, psiholozi i psihijatri? Zar te jedinice, popravci, ponavljanje razreda nisu vaš neuspjeh. To je jedinica vašeg rada. Jeste li svjesni toga?

Zar će se uz današnje kalkulatore, mobitele i kompjutore živjeti od razlomaka, poznavanja pravopisa, dekadencije grčke filozofije ili empirijskih formula? Jeste li pokušali učenike naučiti kako da uče? PRAVI UČITELJ NE DAJE GOTOVA ZNANJA.

Istjerati nemirnog učenika iz razreda i još mu za to dati neopravdan sat!
Pa kako ste organizirali taj nastavni sat a za svaki održani sat Vam se prizna pola sata pripremanja? A knjižnica zove. Zove upravo učenike s kojima ne znate doći na kraj. Nije li bolje da ste mu dali zadatke prema njegovim sposobnostima i uputili ga u knjižnicu, školsku ili gradsku, po literaturu u kojoj će to što ga zanima pronaći?

Koliko ,dragi kolega, imaš povjerenja prema svojim učenicima? Koliko ih poštuješ? Koliko cijeniš njihovu osobnost? O, koliko si ih puta povrijedio riječima: glava ti služi samo za šišanje; sjediš kao klada; čim si zinuo znam da ćeš izvaliti glupost; bolje ti je da šutiš jer ništa pametno ne znaš reći...

Ili, molim vas lijepo, u današnjoj školi DIKTIRAJU učenicima.
Diktiraju povijest, fiziku, kemiju... diktiraju pravila, zakone i zaključke!
I u nižim razredima naše škole. Uz udžbenike i sav radni materijal oni i dalje diktiraju!

Nećete priznati, moji profesori!
Tada su vam učenici cijeli sat mirni, i s njima tako lako dolazite na kraj.
Da ste tražili da vam te vaše važne definicije i to što im diktirate sami pronađu i da ste ih uputili na grupni rad, upotrijebili moderna nastavna pomagala i sredstva, rasteretili one učenike kojima to ne ide a upregnuli buduće intelektualce i znanstvenike. A upravo njih tjerate iz razreda jer su vam najnemirniji, prave se važni, upadaju u riječ, ispravljaju vas, a time su povrijedili vaš neprikosnoveni autoritet. O, čuda li Božjega. O, prosvjeto!

Jedva čekaš da sat završi. Na zvono prvi napuštaš učionicu, koja je ostala u neredu, razbacanih klupa, preokrenutih stolica, puna smeća. A učenici vam onda ostavljaju pisane poruke po klupama, zidovima, zahodima, kulturnim spomenicima. Poruke pisane šestarima, noževima, sprejevima.

Gospodo moja! To je krik žednoga u pustinji. To je jedini način da vam iskažu svoj jad, prkos, razočarenje, nemoć, protest. Nezadovoljstvo školom i sistemom. Najviše s vama učiteljima.


 


Povratak na izbor

Obrada i web: Damir Tomšić

 

In keeping with the world’s current state of national pride thanks to the World Cup, Nike releases a special USA pack of basketball shoes from three of the main players in the game. Kobe Bryant’s Kobe IX EM, Kevin Durant’s KD VII, and LeBron James’s Nike Max LeBron XI Low sneakers all receive the Stars and Stripes treatment,NIKE KOBE 11 ELITE LOW suitably adorned in variations of red,ADIDAS ALPHABOUNCE white and blue. The resulting colorways make for some classic combinations that will do anyone proud.AIR JORDAN 11 RETRO SCHUHE Pick them up in-store at Sneaker Politics.JORDAN CP3 IX MENThought you’NIKE AIR MAX 2017d seen every possible variety of Star Wars merchandise?NIKE PRESTO FLIEGE Think again, as the movie franchise-cum-pop culture phenomenon has teamed up with Campbell’s Soup for a set of canned goods bearing artwork from the blockbuster series.NIKE AIR FORCE 1 MID 07 Campbell’s – who collaborated with Supreme back in 2012, lest we forget – will release a variety of soups and spaghetti shapes paying homage to the iconic sci-fi flicks, including some not-so-appetizing “AIR JORDAN XXXI MENpasta with chicken in chicken broth” and “pasta in tomato and cheese sauce.”NIKE AIR MAX 2016 To get you hyped for the soon-to-be-resurrected series, check out the official trailer for Star Wars: The Force Awakens. Source: Fast Co .MBT FLAME SCHUHE